01 November 2012

Kosong

AFF 2012 akan berlangsung di dua negara iaitu Malaysia dan Thailand. Dua venue yang utama ialah Stadium Nasional Bukit Jalil (Malaysia) dan Stadium Rajamangala (Thailand). Edisi ke-sembilan ini akan membuka tirai pada 24 November manakala Malaysia akan bermain pada 25 Novermber menentang Singapura.

Hari ini, 1 November. Ini bermakna tinggal 24 hari lagi untuk Malaysia bersiap sedia. Kalau calon SPM dengar kurang lagi sebulan, maka segala tubuh menggeletar. Tetapi, FAM dan pihak lain sikit pun tak menggeletar. Promosi dan hebahan tentang AFF Suzuki Cup seolah-olah tiada langsung. Yang ada, dia AEON Seremban 2. Siap ada letak kereta depan kedai Dragon Silver. Itu lah satu-satunya promosi yang aku nampak. Radio, suratkhabar, pihak televisyen swasta mahupun kerajaan tidak promosi langsung. Bunting mahupun banner tidak kelihatan.

Kalau ketika Piala Malaysia sebulan lepas, radio Era sibuk mempromosikannya kerana mereka antara sponsor besar. Siap buat lagu dan panggil artis untuk sokong team tempatan. Jadi kenapa tidak teruskan saja? Sponsor, buat. Tak sponsor, abaikan. Macam tu? Suruh sokong liga dan pasukan tempatan. Tapi promosi mana?

Ramai kata, November please be nice. Aku hanya mampu kata, FAM and organizer please be responsible. Kau anjur dekat stadium yang beratus ribu, yang berpuluh ribu. Tapi promosi takde dan tiket mahal. Aku tak rasa semua orang tahu harga tiket AFF.

Oleh kerana yang main AFF ni bukan Tentera, aku harap Presiden FAM tetap turun untuk beri sokongan padu untuk Malaysia. Kalau Tentera boleh, takkan Malaysia tak boleh?
Untuk FAM - Rombak.

No comments:

Post a Comment