10 May 2011

Negeri Sembilan vs Kelantan

Karathu: N. Sembilan ada kelebihan

KOTA BHARU - Berbekalkan rekod tanpa kalah, peneraju Liga Super, The Red Warriors akan berkunjung ke Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi malam ini bertemu Negeri Sembilan.

Bertandang ke gelanggang lawan bukanlah satu tugas yang mudah buat barisan bimbingan Datuk M. Karathu untuk menjinakkan tuan rumah biarkan dimalukan Sabah 0-2 sebelum ini.

Selain berusaha mendapatkan tiga mata, The Red Warriors pastinya mahu meneruskan rentak kemenangan dalam usaha mengukuhkan cengkaman di puncak liga.

Karathu mengakui pertembungan dengan Negeri Sembilan bukan sesuatu yang mudah.

"Bermain di tempat lawan, kita kena pamer satu semangat yang tinggi, mereka pasti akan turun bermati-matian selepas kecundang dengan Sabah tempoh hari. Menewaskan Kelantan adalah impian setiap pasukan, jadi kita tidak boleh ambil mudah dalam perlawanan malam esok (hari ini).

"Apa yang penting, kita kena kekalkan momentum kemenangan, menang di tempat lawan adalah satu motivasi yang baik buat Kelantan. Beraksi di tempat lawan kita baru menang sekali, itupun ketika menewaskan Johor FC, saya harap kita boleh menang. Menang dengan Negeri Sembilan adalah tonik baik buat kita sebelum bertemu Selangor dalam Piala FA," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, semalam.

No comments:

Post a Comment