25 February 2011

MALAYSIA vs PAKISTAN

Ultras No9ori di Stadium Shah Alam

Kami hadir lagi di Shah Alam untuk bersatu bersama-sama Ultras Malaya. Kali ini skuad Pakistan telah menjadi mangsa santapan Harimau Muda. Keputusan 2-0 sudah cukup kerana Pakistan bukanlah sebuah pasukan yang kuat dalam pertandingan bolasepak. Merujuk kepada ranking terbaru yang dikeluarkan oleh FIFA, Malaysia kini berada dikedudukan 140 dunia manakala Pakistan di tangga yang ke 173.

Harapan dan doa semua penyokong Harimau Muda agar skuad Harimau Muda ini boleh melangkah lebih jauh lagi diperingkat antarabangsa. Buktikan bahawa Malaysia yang mana satu masa dahulu merupakan skuad terbaik di Asia ini akan menggegar  kembali dunia Bolasepak.

Kenapa anak **** jalan tunduk?


Hairan melihat mereka yang jalan tertunduk-tunduk dicelah-celah penyokong Ultras Malaya pada malam tersebut. Adakah kerana mereka malu untuk mendongakan muka memandang wajah-wajah Anak Malaysia yang menyokong Skuad Harimau  tanpa henti-hentinya. Atau ada sesuatu yang mereka cari, saya tahu jawapanya dan mungkin anda juga tahu. Biarlah rahsia.

Itu hanya satu paparan sahaja, tetapi sebelum itu segerombolan kecil puak tersebut tiba-tiba datang menyerbu kononya dapat perintah melarang penggunaan batang pvc bagi mengibarkan bendera. kenapa tak boleh ye, AFC larang atau FIFA larang?

Sudahlah tu, hentikan pandangan negatif anda kepada Ultras yang ada di Malaysia ni. Kami ni bukan mat kuaci. Kalau betul nak melarang ada lebih baiknya selepas ini sesiapa yang mahu ke stadium bagi menyokong bolasepak Negara kita dikenakan undang-undang seperti berikut :

1. Tangan dan kaki harus diikat kerana tangan dan kaki digunakan ketika pergaduhan.

2. Mulut harus diikat/tutup kerana mulutlah yang bersuara mengeluarkan kata-kata berbentuk provokasi.

3. Penggunaan seluar juga dilarang hanya boleh memakai kain pelikat, ini kerana jika memakai seluar pasti akan memakai tali pinggang. kerana ia juga boleh dijadikan senjata.

Maaf terlebih tulis sehingga terlupa nak lap buih dibibir saya. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment